„Zapewniamy zdobycie cennego doświadczenia” oraz „możliwość dłuższej współpracy” czyli dwa hasła, które zachecają do podjęcia się realizacji danego zlecenia, jednakże trzeba być również pod tym względem zdystansowanym. Wiele osób próbuje w ten sposób uzyskać osobę, która za darmo wykona ich zlecenie. „Jeśli wykona Pan dla nas kilka grafik i spełnią naszę oczekiwania uzyska Pan zapłatę i zaczniemy stałą współpracę” – w chwili gdy kiedykolwiek zobaczysz taką informację powinna zapalić Ci się w głowie czerwona lampka, sygnalizująca, że coś jest nie tak…

„Prosimy o podesłanie próbnego tekstu o długości 2000 znaków, wtedy zdecydujemy czy Pana styl spełnia nasze oczekiwania” – jest to również jeden z popularnych sposób, na oszukanie copywriterów. Zleceniodawca przesyła taką informację do 10 copywriterów, każdemu oczywiście podając inny temat tekstu do napisania. W chwili gdy próbne teksty zostaną do zleceniodawcy wysłane, kontakt się urywa bez zapłaty i bez współpracy. Jeśli klient będzie chciał uzyskać Twój przykładowy tekst, wyślij mu swoją pracę o innej tematyce, gdzie będzie mógł zapoznać się z Twoim stylem wypowiedzi.
Przede wszystkim czujność i ostrożność uchroni Was przed oszustami…. No i jest jeszcze jedna rzecz, mianowicie system płatnośći Escrow, ale o tym już wkrótce…